Pengarah drama Izinkan Aku Mencintaimu nafi dakwaan Afifah



KUALA LUMPUR - Pengarah drama Izinkan Aku Mencintaimu, Mansor Akob menafikan dakwaan pelakon Afifah Nasir yang kononnya dipergunakan produksi untuk memujuk dan melayan karenah Aliff Aziz bagi melancarkan penggambaran drama tersebut.

Menurut Mansor, sepanjang penggambaran, dia tidak pernah mengeluarkan arahan sedemikian.

"Kami hanya cakap-cakap kosong dalam kalangan kami. Tapi itu bukan perancangan pihak produksi.

"Tentang masalah di set adalah perkara normal, mana-mana produksi mengalami masalah yang sama. Namun, kedua mereka memberi kerjasama yang baik," katanya ketika ditemui di lokasi penggambaran drama tersebut di sini sebentar tadi.

Dalam pada itu, Mansor juga tidak tahu tentang kehadiran Aliff dan Afifah di premis karaoke pada 27 Julai lalu.

"Saya langsung tidak tahu perancangan mereka di pusat karaoke tersebut," tegasnya ringkas.

Terdahulu, menerusi sidang akhbar yang diadakan oleh Afifah Isnin lalu, adik kepada pelakon Anzalna mengakui insiden di pusat karaoke berkenaan merupakan urusan kerja.

Malah Afifah menjelaskan itu adalah perancangan yang diatur pihak produksi bagi melancarkan proses penggambaran.

Bagaimanapun kenyataan Afifah disangkal oleh Aliff dan menyifatkan ia sebagai karut


Aliff anggap kontroversi sudah terjawab


PELAKON dan penyanyi Aliff Aziz memberikan kuasa penuh kepada masyarakat untuk menilai sendiri kontroversi membabitkan dirinya dengan pelakon Afifah Nasir selepas kenyataan dibuat pengarah drama Izinkan Aku Mencintaimu.

Aliff, 26, berkata dia tidak mahu lagi mengulas panjang mengenai perkara itu kerana segala persoalan sudah terjawab.

"Saya berasakan rakyat Malaysia pun sudah penat dengan isu ini. Saya sudah bercakap bahagian saya, jadi tak ada apa lagi nak diperkatakan.

"Menerusi kenyataan pengarah, semua orang pun boleh menilai. Bagi saya daripada situ sudah terjawab segala persoalan. Saya sendiri pun malas dan penat nak memanjangkan isu ini lagi," katanya.

Ditanya berkenaan kehadiran beberapa pengawal peribadi, Aliff menjelaskan ia bagi menjaga keselamatan diri di lokasi.

"Apabila dia (Wan Ariff) memberitahu mahu membawa pengawal peribadi, saya juga bertindak berbuat demikian. Selain ingin menjaga keselamatan saya juga mahu mengelakkan fitnah.

"Jangan kata saya takut pula sebab bawa pengawal peribadi," katanya.

Pada waktu sama, Afifah yang turut ditemui di lokasi sambil ditemani kekasih dan pelakon Hafreez Adam tegas dengan kenyataannya sebelum ini.

"Perkara ini iaitu rancangan melayan kerenah Aliff tidak semestinya semua kru produksi tahu. Kami buat semua ini dengan tujuan nak menghabiskan penggambaran.

"Isu ke pusat karaoke pula hanya beberapa kru saja yang tahu," katanya.

Afifah juga meminta agar isu ini tidak lagi dipanjangkan.

Dikuasakan oleh Blogger.